Odkazy na schůzky v Teams:
Pondělí: Kliknutím sem se připojíte ke schůzce.
Středa: Kliknutím sem se připojíte ke schůzce.
Středa 19.5.
On-line hodina bude v 10:20 na Teams
- podle učebnice strana 116 - 119 vyplňte PS strana 51 - 52
- seznámíme se s prameny k poznání dějin Říma - letopisy, historikové (Tacitus, Caesar)
- založení Říma - pověst o Romulovi a Removi
- Etruskové
- zhlédněte video o počátcích Říma a záhadných Etruscích
Pondělí 17.5.
On-line hodina bude v 11:15 na Teams
- podle učebnice strana 112 - 113 vyplňte PS strana 50
- začínáme starověký Řím - seznámíme se s mapou Apeninského poloostrova v učebnici strana 111
- kmeny, které osídlovali Itálii - Italikové, Latinové, Ligurové, Etruskové
- jazyk Římanů - latina
- použití latiny v dnešní době
Středa 5.5.
On-line hodina bude v10:25 na Teams
- podle učebnice strana 104 -107 vyplníme PS strana 47-48 -zašlete do pátku
- řekneme si o Makedonii, která využila oslabených řeckých států a ovládla celé Řecko
- vláda Filipa II. - podmanění Řecka
- Alexandr Makedonský (Veliký) - tažení proti Persii
- prohlédneme si mapku v učebnici na straně 105 a celé Alexandrovo tažení si popíšeme
- po Alexandrově smrti si říši rozdělili 3 nejsilnější velitelé vojska
- podle mapky strana106 zjistíme rozlohu těchto 3 tzv. "helénistických států"
- ve všech těchto státech se šířila řecká kultura
zhlédněte krátké video o Alexandrovi
Pondělí 3.5.
On-line hodina bude v 11.15 na Teams
- podle učebnice strana 100 - 103 vyplníme PS strana 45-46 - zašlete do pátku
- řekneme si o řecké vzdělanosti
- řecké drama - jeho vznik a drama v amfiteátrech
- řečtí filosofové- Sókratés, Demokritos, Aristoteles
- olympijské hry - vznik, průběh her v Olympii
Zhlédněte video o řeckých olympijských hrách
Středa 28.4.
On-line hodina bude v 10:20 na Teams
- podle učebnice strana 96 - 99 vyplníme v PS stranu 43 - 44
- řecká architektura - hlavním znakem jsou sloupy -podle způsobu zdobení hlavice rozlišujeme : dórský sloh, jónský sloh a korintský sloh
- řecko - perské války - příčina, průběh a výsledek
- vysvětlení názvu "maratónský běh"
- vládce Periklés, jeho opatření ve prospěch lidí, stavební aktivita
- Peloponéská válka - bratrovražedný boj, který Řeky oslabil
- zhlédněte zajímavé video k řecko-perským válkám
Pondělí 26.4.
On-line hodina bude v 11:15 na Teams
- vyplňte v pracovním sešitě stranu 42 podle učebnice strana 94 - 95 - pošlete do pátku
- řekneme si o další významné polis v Řecku - byly to Athény na poloostrově Attika
- vrch Akropolis nad Athénami - chrámové stavby - Parthenón
- vláda urozených - 9 archontů
- Solónovy reformy - zrušení dlužního otroctví, rozdělení obyvatel podle výnosu obilí na 4 skupiny, občané starší 20let mohli hlasovat na lidovém sněmu - položen základ demokracie ( démos-lid, kratós - vláda)
- Kleisthenovy reformy - rozdělení lidí do 10 skupin (fýl)
- ostrakismus
- athénské mince zvané "sovy"
- pro zájemce o téma - Sparta a Athény - je zde hodně zajímavých informací navíc
Středa 21.4.
On-line hodina bude v 10:20 na Teams
- vyplňte v prac. sešitě stranu 41 - Sparta podle učebnice strana 92 - 93 - pošlete do pátku
- řekneme si o vojenském středisku Spartě, kde se usadili bojovní Dórové
- jak ovládli sousední Messénii a z obyvatel udělali otroky
- aby podmaněné území udrželi v poslušnosti, vypovídali jim každoročně válku
- řekneme si, co byla "spartská výchova"
- kdo byli hoplité
- co je "lakónská odpověď"
- co je "vrátit se se štítem nebo na štítě"
Pondělí 19.4.
On-line hodina bude v 11:15 na Teams
Dnes bude test - Čína a část Řecka (po kolonizaci - strana 91 v učebnici) V 11:15 hodin bude test aktivován. Postup už znáte z minulých testů - můžete si ho vytisknout a psát do něj nebo si k číslu otázky napsat správné odpovědi do sešitu zezadu. Vypracovaný test mi pošlete do 12:10 hodin. Po dobu testu budeme ve spojení přes Teams.
TEST -ČÍNA, ŘECKO (aktivace v 11:15) PDF
Středa 14.4.
On-line hodina bude v 10:25 na Teams
- dnes budeme opakovat učivo a v pondělí si napíšeme test
- opakování bude zahrnovat starověkou Čínu a část Řecka (co jsme dosud probrali)
- rozhodně si nenechte hodinu ujít, protože budete mít představu , co si ještě zopakovat, kde to najdete a co je z učiva to podstatné
- test v pondělí budeme psát obvyklým způsobem, to znamená, že test se objeví v 11:15, celou hodinu budete mít možnost se zeptat přes Teams.Pak pošlete do určeného limitu.
- vše bude upřesněno v příští hodině a také dnes
- doufám, že si všichni test napíší
- upozornění: někteří mají dosti velké nedostatky v posílání úkolů - každý sám víte, jak úkoly plníte -naštěstí se to týká jen několika žáků. Zkuste to napravit, brzy budu uzavírat čtvrtletí a nesplněné úkoly budou ovlivňovat klasifikaci.
Pondělí 12.4.
On-line hodina bude v 11:15 na Teams
- vyplňte strany 39-40 v PS podle učebnice strana 88 - 91
- vrátíme se ještě k řeckým eposům Illias a Odyssea a hrdinům Trójské války
- Dórové byli poslední přistěhovalý kmen - způsobili zánik Mykén
- Řekové začali zakládat osady jinde než v Řecku - např. v Malé Asii (MALÁ ŘECKÁ KOLONIZACE), seznámili se s Féničany a převzali od nich znalosti - stavbu lodí a alfabetu
- VELKÁ ŘECKÁ KOLONIZACE - Řekové se dostali do vzdálených oblastí Středomoří a všude zakládali osady - z nich vznikla i některá velká evropská města (Istanbul v Turecku, Marseille ve Francii, Oděssa v Rusku,Neapol v Itálii.
- proto jsme obě řecké kolonizace v dnešní hodině spojili
- zjistíte také důležitost věštírny v Delfách- věštění před plavbou byla důležitá součást námořní akce
- Kdo si chce zopakovat téma , tak se podívá na Velkou řeckou kolonizaci
Středa 7.4.
On-line hodina bude v 10:25 na Teams
- vyplňte v PS stranu 38 podle učebnice strana 86-87
- seznámíme se s krétsko - mykénskou kulturou
- podíváme se, jak vypadal palác v Knóssu, proč se krétské kultuře říká mínójská, o Mínótaurovi jsme už zčásti mluvili, dozvíte se o přírodní katasrofě na ostrově Théra, která vedla k zániku krétské kultury a naopak k vzestupu Mykén
- zde se můžete podívat na palác v Knóssu - byl zčásti dostavěn a dotvořen podle svého objevitele anglického archeologa doktora Evanse
- a zde je pro zájemce prezentace k Mykénám
Středa 31.3.
On-line hodina bude v 10:25 na Teams
Pěkné svátky jara!
- vyplňte v PS stranu 37 ( viz učebnice str. 84-85) - pošlete do pátku
- budeme se zabývat historickými prameny - jsou důležité pro poznání starověkého Řecka
- seznámíme se s historiky ve starověkém Řecku (např. Herodotos - otec historie)
- amatérský archeolog Heinrich Schliemann uvěřil Homérovi a vykopal Tróju, objevil i Mýkény
- Arthur Evans vedl vykopávky na Krétě
- mnoho současných názvů a slov má spojitost se starověkým Řeckem (Evropa, Atlas, Amazonka, písmena řecké abecedy - alfabety)
- zájemci mohou zhlédnout video o objevení Tróje (15 minut)
Pondělí 29.3.
On-line hodina bude v 11:15 na Teams
- seznámíme se s názvy Helada a Helénové - jak sami sebe Řekové nazývali
- Řecko tvořilo asi 200 malých států (městský stát neboli polis)
- seznámíme se s řeckými bohy
- vyplníte v prac. sešitě stranu 36
- podle tohoto zdroje si zapíšete do velkého sešitu názvy hlavních řeckých bohů a jejich působnost ( např. Zeus, 2. pád Dia - nejvyšší bůh)
- dále zjistíte a zapíšete kde sídlili, co jedli a pili
- PS str. 36 i se zápisem bohů pošlete do pátku
Středa 24.3.
On-line hodina bude v10:25 na Teams
- nejprve si prohlédneme mapu starověkého Řecka v učebnici strana 81
- seznámíme se s názvy : Balkánský poloostrov, Peloponés, Kréta, ostrovy v Egejském moři, pobřeží Malé Asie, Olymp, Olympia
- zhlédněte video o starověkém Řecku I.díl - pouze 10 minut - Homér, Illias a Odyssea, Athény a Sparta
- pracovní sešit nebudeme zatím vyplňovat, ale do velkého sešitu si napíšete nadpis "Řecká amfora" , nakreslíte si ji a vyzdobíte podle sebe. Jak vypadá amfora zjistíte zde
- měla by být velká na výšku alespoň 15 - 20 cm ( žádné miniaturní prťavé vázičky:-)
- všechny amfory mně pošlete do pátku - budu známkovat (už se těším na 30 amfor:-)
Pondělí 22.3.
On-line hodina bude v11:15 na Teams
- dozvíte se o kočovných národech Asie - učebnice str. 76-7
- způsob života kočovníků( jiný výraz je nomádi)
- pastevectví, jízda na koni, nájezdy na zemědělské oblasti
- Skytové, Hunové
- samostatně si vyplníte PS strana 35 - společně zkontrolujeme - pošlete do pátku
Středa 17.3.
On-line hodina bude v 10:25 na Skype
- ve středu nebudou dostupné stránky školy
- dokončíme Čínu
- řekneme si o říši Šang, Čchin, o filosofu Konfuciovi, o terakotové armádě
- podle strany 74-5 v učebnici vyplníte pracovní sešit str. 34 -v hodině zkontrolujeme - a pošlete do pátku
Pondělí 15.3.
On-line hodina bude v 11:15 na Teams
- dnes budeme objevovat tajemství čínského písma, které je nejdéle používaným písmem na světě a také nejobtížnějším
- běžně se Číňané učí 2000 znaků až do své dospělosti
- písmo je sice složité, ale je celonárodním pojítkem
- řekneme si rovněž, co je kaligrafie
- podle učebnice strana 72 - 73 vyplníte pracovní sešit - strana 33 - společně zkontrolujeme
- ofocenou str. 33 mi pošlete do pátku
- zájemci si mohou prohloubit znalosti zde
Středa 10.3.
On-line hodina bude v 10:20 na Teams
- prohlédneme si mapu Číny na str. 69 v učebnici
- seznámíte se s velkými čínskými řekami : Chuang-che a Jang-c'-t'iang a závlahovým zemědělstvím
- tradiční čínské plodiny - rýže, proso a čaj
- čínské vynálezy - hedvábí a papír, kompas, střelný prach, seismograf, porcelán
- čínské mince
- podle učebnice str. 70-71 vyplníme pracovní sešit na str. 32 - pošlete do pátku
- zájemci o téma mohou zhlédnout toto video
Pondělí 8.3.
Jak bylo domluveno v minulé hodině, budeme psát test na téma Féničané, Izrael a Indie.V 11:15 zde bude aktivován test.Otevřete ho a do velkého sešitu vzadu napište název testu a číslo otázky s odpovědí. Můžete si test vytisknout a odpovědi tam rukou dopsat. Pak ofotíte a do 12:10 mi ho pošlete. Během hodiny budeme na Skype.V testu jsou ke konci bonusové otázky, které nemusíte vypracovat. Když je správně doplníte, budete mít body navíc a snížíte si počet chyb.
TEST - FÉNICIE, IZRAEL, INDIE (13.37 kB)
Středa 3.3.
On-line hodina bude v 10:20 hodin na Teams
Budeme se věnovat opakování na test - opakovat budeme podle PS a učebnice - jsou to témata - Kanaán - to je Fénicie a Izrael a pak také Indii. Test proběhne v pondělí stejnou formou jako Mezopotámie. Podrobnosti budou uvedeny v příští hodině.
Pro zájemce je zde prezentace k tématu Kanaán - vyhledejte odkaz na starověké státy Předního východu - prezentace ( navíc je tam zmínka o Chetitech)
Pondělí 1.3.
On-line hodina bude v 11:15 hodin na Teams
- budeme pracovat s učebnicí str. 66-67
- seznámíme se s Buddhou a jeho učením, s králem Ašókou a hinduismem, zjistíte, co je sánskrt, stúpa a bráhmí
- v PS vyplníte str 31, společně zkontrolujeme
- ve středu se budeme věnovat opakování ( Kanaán a Indie) na pondělní test
- zhlédněte video - pokračování minulého dílu
Středa 24.2.
On-line hodina bude v 10:20 hodin na Skype
- budeme pracovat podle učebnice str. 64-5
- seznámíme se s nejstaršími obyvateli Indie - byli to Árjové, s rozdělením obyvatel do kast, sbírkami textů - Védami
- podíváme se na velký indický vynález - číslice1-9 a 0, srovnáme s dnešními
- zjistíte,co je čaturanga -možná ji někdo umíte hrát
- na str. 61 - informace o bavlně a kari - typické pro tuto oblast
- vypracujete v pracovním sešitě stranu 30, ve škole zkontrolujeme
- zašlete mně str. 30 v PS na e-mail do konce týdne
- příští týden dokončíme Indii a ve středu zopakujeme Kanaán a Indii - takže pak bude test -pravděpodobně 8.3.
- pro zájemce o téma je zde toto video ( 10 minut)
Pondělí 22.2.
On-line hodina bude v 11:15 na Skype
- podle učebnice str. 62-3 vypracujte stranu 29 v pracovním sešitě
- budeme také pracovat s mapou v učebnici strana 61
- seznámíte se se starověkou Indií ( Bháratavarša - země Bharatovců - to je jazykolam,že)
- poznámka ! - test Mezopotámie nepsala Nikol H,Lucie O,Bára P, Sára T - test si napište a pošlete dodatečně,. Nebudu ho známkovat, ale budete mít alespoň splněný úkol. Také mi napište důvod, proč jste test nemohly psát.
Středa 17.2.
On-line hodina bude v 10:20 hodin na Skype
- podle učebnice str. 58-9 vypracujete stranu 28 v pracovním sešitě
- budeme pracovat opět s mapou na straně 51 v učebnici
- povíme si o oblasti, která se jmenovala Kanaán, kde žili Féničané a Izraelité
Pondělí 15.2.
Dnes si napíšeme test na téma Mezopotámie.V 11:15 se zde objeví dokument s testem.Otevřete ho a do velkého sešitu napíšete číslo otázky a odpověď. Pak ofotíte a test mi do 12:00 hodin pošlete . Můžete si také test vytisknout a do něj psát.Před hodinou se spojíme přes Skype.
STAROVĚKÁ MEZOPOTÁMIE - test
Středa 10.2.
On-line hodina bude v 10:20 hodin na Skype
- budeme opakovat Mezopotámii, je to příprava na test, který si napíšete v pondělí. Proběhne stejným způsobem jako Egypt.Test se objeví v programu dějepisu v pondělí v 11:15.
Pondělí 8.2.
On-line hodina bude v 11:15 hodin na Skype
- kontrola PS strana 26
- podle učebnice strana 56 -57 vypracujete stranu 27 v PS, zkontrolujeme na konci hodiny
- podívejte se do muzea Bedřicha Hrozného, který rozluštil klínové písmo Chetitů. Zapište si 10 důležitých informací o něm. Můžete také čerpat z informací zde
- zašlete na e-mail do pátku
Středa 26.1.,
- dnes nebude on-line hodina
- podle učebnice str.54-5 vypracujete stranu 26 v PS. Kontrolu uděláme v další hodině po prázdninách.
- prohlédnete si Řeku času v učebnici str. 50
- zhlédněte prezentaci
Pondělí 25.1.
On-line hodina bude v 11:15 hodin na Skype
- prohlédneme si mapu Mezopotámie v učebnici str. 51
- shrneme poznatky z minulého videa
- vypracujete v PS stranu 25 podle učebnice str. 52-3
- vyzkoušejte si testík o Mezopotámii
Středa 20.1.
- dnes nebude on-line hodina
- začnemete se seznamovat se starověkou Mezopotámií (dnešní Irák, Irán)
- zhlédnete video o Mezopotámii a do velkého sešitu vzadu si zapíšete průběžně 10 zajímavých informací
- ofotíte a pošlete do pondělí
Pondělí 18.1.
Dnes si napíšeme test na Egypt . V 11:15 se zde objeví dokument s testem. Otevřete ho a do velkého sešitu vzadu napíšete číslo otázky a odpověď. Pak ofotíte a do 12:00 hodin mně vypracovaný text zašlete na e-mail nebo Skype.
Před hodinou se spojíme přes Skype . Kdyby někdo nemohl test vypracovat tímto způsobem, tak mu můžu otázky číst.
Po hodině můžeme ještě pokračovat - kdo má nedodané referáty a hrozí z nich 5, může je ukázat přes Skype. Známku z D uzavírám v úterý. Výslednou známku budete mít na Bakalářích.
STAROVĚKÝ EGYPT - TEST (12.17 kB)( bude aktivován v 11:15)
Středa 13.1.
- sejdeme se na Skype v10: 20 hodin
- dokončíme Egypt , prohlédneme si řeku času na straně 42 v učebnici
- Egypt ještě zopakujeme a v pondělí 18.1. si napíšeme on-line test na Egypt
- zhlédněte video o Velké pyramidě ( Cheopsova, nebo také Chufuova pyramida)
Pondělí 11.1.
- sejdeme se na Skype v 11:15 hodin
- podle učebnice str. 48-9 si vyplňte pracovní sešit str. 24
- do velkého sešitu si namalujete staroegyptské symboly : Horovo oko -vadž, Skarabeus, nilský kříž - anch
- dále si tamtéž namalujte pyramidu egyptské společnosti ( str. 47 - shrnutí - popis, co do ní napsat)
- ofocený PS a velký sešit zašlete do středy 13.1.
- zhlédněte prezentaci k Egyptu
Středa 6.1. ( Tři králové)
- sejdeme se na Skype v 10:20 hodin
- podle učebnice str. 46-7 si vyplníte pracovní sešit str. 23
- práci si společně zkontrolujeme
Pondělí 4.1.
- sejdeme se na Skype v 12.05 hodin
- podle učebnice str. 44-5 si vyplníte stranu 22 v pracovním sešitě
- prohlédnete si mapu starověkého Egypta v učebnici strana 43
- před koncem hodiny si zkontrolujeme pracovní sešit
Středa 9.12
- zhlédněte video z cyklu "Dobrodružství Toma Vizarda" - v seznamu dílů vyhledejte název "Zlatý poklad Keltů"
- můžete si vyhledat další díly , které se vztahují k pravěku a nebo co vás samotné zajímá :-)
Pondělí 8.12.
- v PS vypracujete stranu 21 podle učebnice strana 38-39 - posílat nebudete
- zhlédnete video o Keltech zde a keltských druidech zde
Středa 25.11.
- v PS vypracujete stranu 20 podle učebnice str. 36-37
- posílat nemusíte
- zhlédněte prezentaci, ke konci je video o Býčí skále
Pondělí 23.11.
- v PS vypracujete stranu 19 podle učebnice strana 34-35 - pošlete na e-mail nebo Skype
- do velkého sešitu si zapište základní informace o Stonehenge ( čerpejte z Wikipedie) -zapište si co to je a kde se nachází, z jakého období, teorie o funkci místa, jednoduchý nákres. Pošlete do konce týdne
Středa 18.11.
- v PS vyplníte str. 18 podle učebnice na str. 32-33 - pošlete na e-mail
- zkuste si testík ( zde ) na dobu bronzovou a napište, jak jste uspěli - dozvíte se tam některé nové informace
Pondělí 16.11.
- v PS vyplníte stranu 17 podle učebnice str. 30-31 - pošlete na e-mail
- přečtěte si informace o významném nálezu mrazem mumifikovaného těla muže - tzv. Ötzi - muž z ledu
- zapište si o něm alespoň 10 důležitých informací do velkého sešitu a pošlete na e-mail
- zatím nemám úkoly od těchto žáků: Karolína K. ,Lucie K., Lucie O., Jaroslav V. Někteří přestali posílat ! :-(
- zápisy posílejte na e-mail, který je uveden v první distanční hodině.
Středa 11.11. - " Svatý Martin přijede na bílém koni?"
- seznámíte se s novinkami v pozdní době kamenné - eneolitu
- v pracovním sešitě doplníte celou stranu 16 - podle učebnice str. 28-9 - pošlete na e-mail
- minulou kapitolu v PS na str.15 jsem oznámkovala jen těm, kdo splnili všechny úkoly - většinou chyběl obrázek. Měli byste pozorněji číst zadání a úkol splnit celý . Přišli jste tak o 1
- brzy si napíšeme test - bude to podle pracovního sešitu od strany 11 -17 a bude tam také dělení pravěku, které máte v sešitě (paleolit, mezolit..........)Ještě se domluvíme na termínu, ale už se můžete učit. Podrobnosti vám ještě sdělím :-)
- podívejte se na dobu kovů, která už začíná v eneolitu - video zde - ať se pobavíte :-)
- příště budeme mluvit o "muži z ledu" - o Ötzim, který pochází také z eneolitu
Pondělí 9.11.
- Pracovní sešit str. 15- úkol 1,2,3 - vypracovat podle učebnice str. 26-7
- do volného prostoru v prac. sešitě nakreslete neolitickou venuši z Hlubokých Mašůvek - učebnice str..27
- celou stranu 15 zašlete na e-mail do příští hodiny stránku budu známkovat !!! Dodržte termín !
- do velkého sešitu na celou stranu vypracujete projekt na téma Věstonická venuše ( měl by být napsaný rukou, základní informace -kdo ji našel, kdy, kde, z jakého je materiálu, jak je stará,kde se uchovává a další zajímavosti, dbejte na úpravu, projekt by měl obsahovat obrázek) - projekt pošlete do 20.listopadu - budu známkovat :-)
- určitě zhlédněte tato videa zde a ještě zde , zopakujete si učivo zábavně :-)
Středa 4.11.
- Vypracujte v PS kapitolu na straně14 podle učebnice strana 24-5
- posílat nemusíte
- zhlédněte vizualizaci neolitické vesnice zde
- zhlédněte neolitické megality - posvátné kamenné stavby ( kalendář, kultovní místo.......... nejznámější je Stonehenge)
- kdo má ještě nějakou neposlanou práci , tak to napravte :-) !!!!
Pondělí 02.11.
Zdravím všechny po prázdninách!
Dnešní úkol: učebnice str. 22-23-přečíst a vyplnit pracovní sešit str. 13 - pošlete ofocené
Středa 21.10. 2020
Děkuji všem, kteří vzorně posílají splněné úkoly, několik z vás se dosud vůbec neozvalo ( 7 žáků) Upozorňuji, že je výuka povinná. Dejte prosím vědět, proč tomu tak je.
- Již minulou hodinu jsem vám dala odkaz na Skype ( Hana Staňková ZŠ Březník )- dejte mi kontakt před hodinou dějepisu, budeme moci udělat kontrolu úkolů, práci si urychlíte
- Dnešní úkol : učebnice str 20 - 21 - podlen toho vyplňte v PS str, 12
- V atlase si prohlédněte na straně 11 mapku č. 2 - zalednění Evropy
- a ještě v atlase str.13, mapku č. 24 - kde se u ná vyskytl neandrtálec - tuto informaci si zapište do PS str 12 pod text
- stránku 12 mi pošlete na e-mail
Pondělí 19.10.2020
Hezký den a hodně zdaru při práci ! Skype : Hana Staňková ZŠ Březník
Najděte si v učebnici str. 18 - 19 a podle toho doplňte pracovní sešit str, 11 ( cv. 1,2,3 )
Zhlédněte prezentaci HOMO HABILIS - ČLOVĚK ZRUČNÝ
Středa 14.10.2020
Všechny vás zdravím!
Vypracujete v pracovním sešitě str. 9 - cv. 2, str. 10 - cv. 2
Na Wikipedii si prohlédnete slavný nález dávného předchůdce člověka - australopitéka Lucy. Napíšete si název do sešitu a zapíšete informace : kde byla kostra nalezena, kdy, její výška a váha , před kolika tisíci lety žila, v jakém muzeu je nyní ( video) a podle čeho dostala jméno Lucy. Můžete si neúplnou kostru namalovat.
Pošlete ofocené na e- mail stankovazsbreznik@seznam.cz